ثامن

ثامن

سیستم های امنیتی

 

گيت ضدسرقت فروشگاهي چيست؟

 

 

 

نام هاي مختلفي به سيستم گيت ضد سرقت فروشگاهي اطلاق ميشود كه از جمله ميتوان به گيت امنيتي فروشگاهي، دزدگير فروشگاهي، دزدگير پوشاك، دزدگير لباس و (بعضا دزدگير مانتو !)، گيت هاي محافظ كالا، سيستم هاي محافظت از كالا، گيت هاي مراقبت از كالا  و اشيا، سيتم هاي حفاظتي اشيا، گیت پوشاک، گیت دزدگیر پوشاک، گيت ضد سرقت هايپر ماركت و ... اشاره كرد.

گیت فروشگاهی، گیت‌های هوشمند فروشگاهی یا به اصطلاح دزدگیر لباس، شامل آنتنی در خروجی، و جداکننده یا خنثی کننده تگ‌های مربوطه می‌باشد. در صورتی که سارق کالایی را به صورت غیر قانونی از فروشگاه خارج کند، گیت یا آنتن‌های خروجی آلارم داده و نگهبان یا فروشنده را نسبت به خروج غیر قانونی کالا آگاه می‌کند.تگ‌های مربوطه شامل تگ‌های نرم و سخت می‌باشند.

 

 

منظور از تگ سخت تگ‌های پلاستیکی همانند تگ صدفی تگ گلفی مستطیلی و .. می‌باشند که با مگنت جدا کننده از پوشاک یا کالا جدا شده و برای استفاده مجدد نگهداری می‌شوند ولی تگ‌های نرم به صورت برچسب یا لیبل بوده و به هنگام فروش کالا توسط دستگاه خنثی کننده یا دی اکتیویتور خنثی شده و همراه با کالا از فروشگاه خارج می‌شود. لازم به ذکر است که اساس کار دزدگیر لباس با دزدگیر عمومی تفاوت دارد.

 

 

 

 

 

 

 

استحكام  اكثر تگ هاي نصب شده بر روي كالا ها آنقدر زياد است كه به طور معمول و  حتي با ابزار هاي رايج قابل باز شدن نميباشد و فقط بايد توسط دستگاه مخصوص جداساز از كالا جدا گردد.

 

گیت‌های فروشگاهی که امروزه در کنار سیستم تصاویر مداربسته کاربرد گسترده‌ای یافته‌اند، از سیستم‌های مختلفی پیروی می‌کنند. RF، AM، EM .

 

 

سیستم RF

مشهورترین سیستم‌ها سیستم RF می‌باشد که به دلیل قیمت مناسب آن رواج گسترده‌ای یافته‌است. فاصله بین دو آنتن در این سیستم حداکثر در بهترین محیط تا ۱۸۰ سانتی متر می‌باشد که البته در فاصله‌های کمتر کارایی بهتری دارد.

 

سیستم AM

سیستم AM که اندکی گران تر است در فروشگاه‌های خیلی بزرگ صرفه اقتصادی دارد. این سیستم خطای کمتری دارد نصب آن به صورت نرم‌افزاری بوده و فاصله بین دو آنتن بیشتر می‌باشد.

 

سیستم EM

EM سیستمی است که به دلیل امکان فعال و غیر فعال سازی تگ‌های آن در کتابخانه‌ها کاربرد دارد. این سیستم بر روی فلز هم پاسخگوست ولی به دلیل فاصله اندک میان دو آنتن و هزینه بالای سیستم و لیبل رواج کمتری در فروشگاه‌ها دارد.

 

 

 

 البته جدیداً سیستم‌های RFID برای کتابخانه‌های بزرگ پیشنهاد می‌شود. در این سیستم تگ‌های الصاقی به کتاب‌ها هرکدام کد مخصوص خودشان را داشته و حاوی اطلاعاتی در خصوص کتاب زمان خرید و ... می‌توانند باشند و به هنگام امانت دادن یا بازپس گیری آن فقط لازم است که کتاب‌ها در یک محدوده خاص قرار گیرند تا اطلاعاتشان توسط یک ریدر خوانده شده و به صورت نرم‌افزاری اجازه خروجشان از گیت صادر شود.

لازم به ذکر است که هزینه این سیتم در حال حاضر قابل مقایسه با هزینه سیستم‌های EM می‌باشد ولی به دلیل مکانیزه ساختن سیستم امانت، کارایی بسیار بیشتری برای کتاب خانه‌ها دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

reyhaneh
ساعت12:56---6 تير 1394

سلام . وااای وبت عالیه . یه چیزی فراتر از عالی . خیلی خویه . موفق باشی . به من هم سری بزن خوشحال میشم
پاسخ: سلام عزیزم ممنونم از محبتتون وبلاگ زیبایی دارید موفق باشید لینکتون کردم



mohammad
ساعت10:10---6 تير 1394
سلام . واای وبتون عالیه . یه چیزی فراتر از عالی . خیلی خوبه . امیدوارم در تمام مراحل زندگیتون موفق باشید . به من هم سری بزنید خوشحال میشم .
پاسخ: سلام دوست عزیز ممنونم از لطفتون لینکتون کردم موفق باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مریم ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ntsamen.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com